Formy slev
1. srážka při platbě
– sjednává se při placení produktu fakturou, dopředu se stanoví ceny, pokud je faktura splacena před termínem
2. kvantitativní srážka
– předem stanovené snížení ceny při nákupu většího objemu zboží, nejvíce se využívá v diskontních prodejnách, výrobcem nebo velkoobchodem
3. sezónní srážka
– snížení ceny, když se zboží nakupuje mimo sezónu, u některých výrobků má hl. za cíl rovnoměrnější využití ………. (rekreační středisko…)
4. funkční srážka
– forma ceny pro distributory, když přebírají některé prodejní a marketingové funkce, např.: reklamu, vystavení zboží
5. prémie (bonus)
– pravidelným zákazníkům je možno nabídnout slevu, když překročí předem stanovený limit hodnoty zakoupeného zboží
6. prodej na protiúčet
– sleva poskytovaná za vrácení starého výrobku (např. auto); hlavním cílem je posilovat věrnost značce, staré výrobky je možné také použít na náhradní součástky, na šrot